Tlačovky F1 Z Australie

Martin Štefanko GP 1 Australia 1 miesto   Scuderia Ferrari 

Kvalifikace:
Tak kvalifikace vyšla podle mých představ a představ našeho týmu Ferrari. Vyjel jsem pole position o asi 2 nebo 3 desetiny před Martinem Hornišem. Bohužel jsem omylem použil rychlý chat, tak jsem dostal +3 místa, tudíž jsem startoval ze 4. místa.

Závod:
Start byl tragický a ještě horší byl průběh prvních 5 kol. Start jsem měl dobrý, mohl jsem se dostat zpátky na 1. místo, ale Martinovi Hornišovi to uklouzlo, tak jsem musel zpomalit a propadl jsem se na 7. místo. Během následujících zatáček jsem se propracoval na 5. místo, díky chybám ostatních. Asi ve 3. nebo 4. kole jsem bojoval o 3. místo, bohužel jsem ztratil trakci a šel jsem do zdi, zničil jsem si přední část auta a ulomil jsem přední křídlo, po zbytek závodu jsem musel malinko zatáčet doleva na rovince. Musel jsem tedy 

zajet do boxů, ztrácel jsem asi 45 sekund na Hanka a Zoubka, vrátil jsem se zpátky na 9. místě a začala stíhací jízda. Na tvrdší sadě pneumatik jsem vydržel 25 kol, mezitím jsem se dostal opět na 3. místo. Zoubek a Hanko zajeli do boxů a já ztrácel asi 15 sekund, protože jsem je celou dobu stahoval i s poškozeným vozem. Nevím co se stalo, ale asi se oba srazili, protože Zoubek hodně zpomalil a Hanko byl bez předního křídla. Byl jsem vteřinu za nimi a oba museli do boxů, já jel do boxů na svojí prvního plánovanou zástavku o kolo později, bylo to 28. kolo. Oni museli opravit vůz, já již ne, tudíž jsem se dostal na 1. místo. Hanko i Zoubek o pár kol odstoupili ze závodu a dojel jsem si pro vítězství o 30 vteřin před Miroslavem Sulíkem. Byla to nejlepší jízda a nejlepší závod mé kariéry, vrátil jsem se po půl roce zpět k závodění a lepší comeback snad být nemohl. Hanko, Zoubek, Horniš, ani jeden z nich nedojel, což znamená, že mám před konkurencí 25 bodů náskok. Už se nemůžu dočkat na VC Malajsie, i když nepatří zrovna k mým oblíbeným. Zatim AHOJ!

PS: Po VC Malajsie nejspíš Karel Baško opustí Ferrari. Kdyby měl někdo zájem a jezdit se mnou = Budu vám dávat setupy, apod.., tak ať mi řekne tady na Facebooku.

 

Miroslav Sulík GP1 Australia 2 miesto  William F1 Team

 

Tomáš Serina GP 1 Australia 3 miesto  Vodafone McLaren

 

‎"Už v kvalifikácii sa mi nedarilo tak ako som chcel, všetky kolá boli ovplyvnené
premávkou, ale stačilo na piate miesto. Po štarte som mal šťastie že som
sa vyhol všetkým problémom, prepálil som síce prvú zákrutu ale držal som druhé miesto.
Potom ma čakali tvrdé ale férové súboje s jazdcami ktorí boli rýchlejší ako ja,
hlavne s Petrom Zoubekom som si to naozaj užíval. Pár pozícií som stratil, ale všetko

bolo ok, až do piateho kola. Na konci štvrtého som predbehol Mira Sulíka, no
ten sa mi to rozhodol oplatiť takým spôsobom že sme obidvaja skončili mimo trate
+ ja s poškodeným autom (bez penalizácie). Okamžite som jazdil časy o 1-2 sekundy
horšie, ale stále som stačil tempu Williamsu predomnou. Ďalší zlomový moment prišiel cca okolo 13. kola, kedy mi začali vážne odchádzať pneumatiky. Už pred závodom som
vedel že s tým asi budem mať problémy, vtedy to začalo byť naozaj brutálne, viackrát som
takmer nezvládol riadenie a bol som rád že som sa nejak dostal do boxov. Bolo
jasné že pôjdem na 2 zastávky a tým sa moja šanca na predbehnutie Sulíka o dosť zmenšila.
Lenže druhý stint vôbec netrval toľko ako som mal v pláne...v 22. kole prišla situácia
ktorú som už popísal v proteste, to som myslel že už mám úplne po závode. Jazdiť sa s tým dalo,
samozrejme len veľmi ťažko, ale vzhľadom na to že už do cieľa chýbala menšia polovina závodu (a bolo
jasné že veľa ľudí do cieľa nepríde), pokračoval som. To poškodenie bolo naozaj brutálne, ale vedel som 
že o 5. miesto asi neprídem, tak som mohol ísť dostatočne opatrne. O to väčšia bola moja radosť
keď odpadli Hanko aj Zoubek, v tom istom kole, a zrazu som tak bol na bedne. To som potom tých zostávajúcich
pár kôl išiel ešte opatrnejšie, a doviezol do cieľa tento dôležitý výsledok

Nemyslím si že takéto umiestnenie zopakujem často, no potvrdilo sa mi že ísť stabilne
počas celého závodu je dôležitejšie ako čas na kolo." 
 
 
 
 
 
 
Richard Lizák 1 GP Australia  nedokončil Red Bull Racing
 
 
 
 
 
 
Q: Kvalifikace pro mě nebyla tak důležitá, nemířil jsem nějak vysoko. Startuje se v pneumatikách ve kterých jedete kvalifikaci a tak jsem si nechal tvrdší sadu. Taky jsem měl úplně plné auto paliva protože jsme testovali reálnou spotřebu.

R: Závod pro mě začal překvapením. Zhasla světla ale vůc přde mnou (Lotus Patrika Martiníka) se nějak moc extrémně nerozjížděl a tak jsem ho předjel. Ve předu panovali soboje o pozice a jak se říká: 2 se perou a třetí se směje. Myslím že jsem tam byl na 4. pozici, ale nejsem si jistý. Pak přišlo pár ťukanců a auto se stalo trochu méně ovladatelné. První pitstop a už jsem byl mezi posledními.... Dlouho jsme byl na 10. místě, pak 9. a postupoval jsem dopředu. Ve 25 kole mi odešel motor Renault na který jsem docela spoléhal. To je ale Formule 1 a technika Red Bullu. Bohužel tento víkend byl pro Red Bull začarovaný, ale doufám že z Malajsie dovezou oba Red Bully cenné body.
 

Patrik Martiník-Lotus, 1)VC Austrálie, 4.Místo

 

V kvalifikaci jsem si zajel pro pěkné sedmé místo, a i když se to nezdá, byl jsem docela spokojen. Čekal jsem totiž, že budu jeden z nejpomalejších, alespoń v kvalifikaci. Ztráta na první sice byla velká, ale to mě moc netrápilo.

Start závodu se mi vůbec nepovedl,           propadl jsem se na 11.místo, jenže 7 pozici jsem si vzal zpět, protože pár vozů vyjelo v prvním kole mimo trať, či bourali.

I časy na kolo nebyly takové, jaké jsem předpokládal, byly rychlejší, než mé časy v kvalifikaci. Jenže, časy na kolo nerozhodovaly, což se v následujícím průběhu závodu potvrdilo. Nějací piloti ze předu nedokončili a toho jsem využil. Před závodem jsem věděl, že když nebudu dělat chyby, dočkám se pěkného výsledku.Sice jsem tam měl zajímavé chvíle, třeba v šikaně jsem vyjel mimo trať(vůz se mi zdál neklidný), ale také jsem dostal hodiny. Měl jsem tam také pěkný souboj, myslím že s Kubou Kurtišem, který jsem vyhrál. Ale štvaly mě pneumatiky, hlavně pravá přední, rychle se opotřebovávala a vůz byl nedotáčivý. Radši jsem zajel do boxů, protože jsem nechtěl riskovat. Měl jsem dostatečný náskok, tak jsem si to mohl dovolit. A udělal jsem dobře, protože nedopadlo by to, kdybych nepřezul.

Nakonec jsem dojel jako čtvrtý, což jsem vůbec nepředpokládal a vůbec jsem s tím nepočítal, takže z Austrálie jsem spokojen :) Moc nemám rád Sepang, ale snad se mi tam povede alespoň vyrovnat výkon z Austrálie. Uvidíme se v Malajsii :)